armandoke

Friday, October 13, 2006

Salmo 23 / Psalmen 23


Salmo de David.
1 Jehová es mi pastor; nada me faltará.

2 En lugares de delicados pastos me hará descansar;
Junto a aguas de reposo me pastoreará.(A)

3 Confortará mi alma;
Me guiará por sendas de justicia por amor de su nombre.

4 Aunque ande en valle de sombra de muerte,
No temeré mal alguno, porque tú estarás conmigo;
Tu vara y tu cayado me infundirán aliento.

5 Aderezas mesa delante de mí en presencia de mis angustiadores;
Unges mi cabeza con aceite; mi copa está rebosando.

6 Ciertamente el bien y la misericordia me seguirán todos los días de mi vida,
Y en la casa de Jehová moraré por largos días.



1 Een psalm van David.
De HEER is mijn herder,
het ontbreekt mij aan niets.

2 Hij laat mij rusten in groene weiden
en voert mij naar vredig water,
3 hij geeft mij nieuwe kracht
en leidt mij langs veilige paden
tot eer van zijn naam.

4 Al gaat mijn weg
door een donker dal,
ik vrees geen gevaar,
want u bent bij mij,
uw stok en uw staf,
zij geven mij moed.

5 U nodigt mij aan tafel
voor het oog van de vijand,
u zalft mijn hoofd met olie,
mijn beker vloeit over.

6 Geluk en genade volgen mij
alle dagen van mijn leven,
ik keer terug in het huis van de HEER
tot in lengte van dagen.

Labels:

4 Comments:

  • Chapitre 23.


    Mon pâtre


    1. Chant. De David.
    2. IHVH-Adonaï est mon pâtre, je ne manque de rien.
    Au gazon des oasis, il me fait reposer;
    il me dirige sur les eaux du repos.
    3. Il restaure mon être et me mène aux rondes de justice,
    à cause de son nom.
    4. Oui, je vais aussi au val d’ombremort,
    mais je ne frémis pas du mal, oui, tu es avec moi;
    ton sceptre, ta houlette me réconfortent.
    5. Tu ranges en face de moi une table devant mes oppresseurs;
    tu parfumes ma tête d’huile, ma coupe est pleine.
    6. Le bien, le chérissement me poursuivent tous les jours de ma vie;
    j’habite la maison de IHVH-Adonaï à longueur de jours.

    By Anonymous Anonymous, At 10/16/2006 09:12:00 pm  

  • Amen Michel,
    Merci pour la version française ...
    Mille amitiés!

    By Blogger Armando, At 10/17/2006 12:52:00 pm  

  • Every now and then I need 2 read these WORDS from Salmo 23. Thanx for posting this. When I leave your blog I will be re-freshed by davids words (not boltons haha )

    Love u brother.

    By Blogger Jonathan De keyzer, At 10/25/2006 10:59:00 am  

  • Hey Joneske,

    Yes, Psalm 23 is so special. These are the words our souls are longing to hear.

    Be blessed, and beterschaap!

    By Blogger Armando, At 10/25/2006 11:54:00 am  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home